claudenvero.reismee.nl

Het begin

Na maanden van ¨georganiseerde en secure voorbereiding¨, is de wereldreis eindelijk begonnen. Onze reis begon op het station van Tilburg waar een geliefd uitzwaai comite ons opwachtte om onder luid gebrul en gejank ons een goede reis te wensen.

De reis was begonnen, en het ging al mis. Want 1 minuut voor Breda kwamen we tot besef (gelukkig) dat we helemaal niet via Rotterdam naar Brussel konden reizen maar via Roosendaal moesten. Dus als de sodemieter op Breda eruit en overstappen, waarna onze reis redelijk voorspoedig verliep. Aangekomen bij ons hostel (wat leek op Sully hotel te Parijs ter vergelijking) in London, waren we al helemaal klaar met het zeulen met onze enorme hutkoffers! Ja, ja een goed begin van backpacken! Aangezien we er toch waren dachten we toch maar even London te gaan bezichtigen: Wat een k*t stad (sorry mam)!

Allereerst was onze reisoutfit niet bepaald geschikt voor min 5, we hadden 3 bijna dood ervaringen tijdenshet oversteken, aangezien wij natuurlijk doodleuk de verkeerde kant in stonden te kijken. Maar gelukkigis London wel voorbereid op zulke sukkels als wij aangezien op elke straat de tipvan de dag stond(look left, look right en voor de echte mongolen look both ways, zie foto´s)!Na een hele middag te hebben rondgesjouwd in London op zoek naar de leuke en gezellige winkelstraten kwamen we tot de ontdekking dat wij die iig niet konden vinden. Nergens in heel London niet hebben wij leuke winkels gezien, dus ja wat doe je dan, toch maar even wat bezienswaardigheden mee pakken. Uiteindelijk 80 pond en het idee dat London een leuke stad is lichter, vertrokken we de volgende ochtend rond een uurtje of 6 naar Heathrow. Vanuit daar waren we uiteindelijk 23 u verder toen we aankwamen in ons hotel in San Jose (Costa Rica). De reis in een notendop: 2 vluchten met American Airlines die alleen maar stewardessen en stewards hebben boven de 40, Dallas (Texas) is hilarisch als tussenstop aangezien daar iedereen die op de luchthaven werkte boven de 70 was en een tenue droeg inclusief cowboy hoed en accent, vero de 2de vlucht tussen een stel in zat waarbij mevrouw een stereotype verlopen barbie (met roze outfit, nagels van 2 cm en roze lippenstift) was en dacht dat het vliegtuig raampje er alleen van haar was! Bovendien bestond de gehele conversatie(bij het landen)uit: So ..., what are you doing here? Ik dus uitleggen dat ik voor een maand ging rondtrekken in Costa Rica en dat ik met iemand anders op wereldreis was voor 8 maanden. Nou en toen kwam me toch het meest sarcastische antwoord allertijden:WELL GOOD FOR YOU! Ach ja misschien had je erbij moeten zijn maar goed.Dit was onze reis naar Costa Rica in het kort iig.

Tot snel!

Reacties

Reacties

Kathelijne

Hihi... gullie moakt ut weer mee!
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en wacht alweer met smacht op jullie verdere verhalen.

xx Kat

bianca

whahahahaha dat gaat helemaal goedkomen lees ik al! heel veel plezier en ben benieuwd naar de volgende verhalen/foto's!

Kus Bianca

Sjouke

haha vond het al raar via rotterdam ipv roosendaal,
maar ja aangezien ik via maastricht naar groningen kan reizen heb ik maar wijselijk mijn mond gehouden.

Hier gaat carnaval vanavond loooooooooos, met gooise R en dubbel D !!!!

Veel pelzieros daar! Adios! X

SJAAN

VERO EN CLAUD!!!!

Leuk om te lezen:-) Veel schrijven veel foto's.. Wil wel helemaal bij blijven!

Enjoy Meiden

Dikke kus

Sanne

Op deze manier blijf ik jullie verhalen graag lezen, Vero!! Of moet ik Claudia complimenteren over de schrijfkunsten. Haha, dat gaat lekker met jullie!

Ik heb mezelf al in het rooz gehesen en ga zo hossen met de kids. Vanaaf een bier en Juliie veel plezier en tot snel weer...

kuss

Kees Bollen

Hoi Claud en Vero,
Leuk om van jullie te horen en ik ben nog steeds stikjaloers op jullie.
Geniet met volle teugen in en volg met veel plezier jullie aventures.

Groetjes
Kees

Tineke en Fokke

Dag dames, heel leuk om jullie op deze wijze te volgen. Wij waren vorige maand met onze cruise ook nog in Costa Rica, in cloud forest. Daar zullen jullie ongetwijfeld ook komen; het was er groener dan groen. Hartelijke groet, Tineke en Fokke

Hein & Marleen

Hey girls,
We gaan jullie op de voet volgen.
Blijf vooral informeren over jullie avonturen.
Have fun.

Bianca

hey zuske. ja K*T stad is london he.. het enige wat ik er leuk aan vond is de speelgoedwinkels haha. En over vriendelijkheid van de britten viel ook nie echt te spreken. geniet van de zon en stuur een bietje deze kaant op! xxx Bianca en Anthony
(ps. poes mist je)

Mam

Hoi Vir en Claud,
Fijn dat jullie al de meereis mogelijkheid zijn begonnen. We kunnen dan met jullie mee genieten.
Wat de trein betreft: je moeder heeft ook altijd gelijk dat weet je toch, ik had nog gezegd neem nou de trein naar Vlissingen en uitstappen in Rosendaal, maar nee het ging veel sneller over Rotterdam. In ieder geval toch fijn dat je er op tijd bent achter gekomen. Trouwens een leuke trant van schrijven van jullie eerste verhaal. Ik

barvdbergh@hotmail.com

Goed begin ist halve werk.
Hoe is de temperatuur daar?
Spreken de meeste inwoners engels?
Spreken jullie spaans?
Wat niet is kan nog komen!!
Leuk jullie verslag te lezen, wij reizen graag mee!
hart. groet
Maarten en Barbara

barvdbergh@hotmail.com

Pas goed op jezelf

Pap

Hoi, globe trotters, Ik ben benieuwd een vervolg verslag te lezen over jullie reis (overigens heeft Claud talent) Hoe mooi is het daar ? Ik neem aan dat je al heel wat bagage hier of daar hebt geloosd. Geniet verder Pap.

Ilse

Hey meisjes,

Klinkt goed zo...die verhalen! En wel blijven schrijven hoor, super leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen! Carnaval was wederom dit jaar zeer geslaagd, maar dat zal jullie waarschijnlijk niet verbazen! Nou meiden, geniet ervan...

Dikke kus Ilse (en Alex)

Poppel

Veronique, fijne verjaardag het verre
gr uit Poppel

Barbara en Maarten

Lieve VEro,
Vandaag wel een hele speciale verjaardag voor je.
Nog heel veel gezonde jaren wensen wij je toe.
Een gezellige dag vandaag (ontbijtje op bed door Cl?)
Zien uit naar nieuwe avonturen-verhalen van jullie.
Verjaarszoen Maarten en BArbara

Evita

He meiden,

Eindelijk jullie site gevonden aangezien niemand mij even op de hoogte heeft gesteld ben zwaar teleurgesteld meiden :).

Anyway goed om te lezen dat de rest van de reis niet met zo'n omweg verlopen is en natuurlijk hoor je het een en ander mee te maken.

Wij hebben ook weer het een en ander meegemaakt met carnaval maar dat kunnen jullie waarschijnlijk zelf ook wel invullen. Wel wil ik hierbij even vermelden dat niemand gewond is geraakt er geen fietsers zijn aangelopen en niemand een blauw oog heeft. Op Billenkoek na dan die heeft staan bekken met een grote papa zijn dochter en heeft daardoor een kleine aanvaring met vaders gehad. Maar ach dat komt in de beste families voor.

Vero voor jou een hele fijne verjaardag daar in het mooie costa rica.
En laat me nog even weten wanneer jullie naar Thailand gaan aangezien ons Brammetje en ik ons daar ook een paar weekjes willen gaan vermaken.

Dikke Kus Evita

Sanne

Hoihoi!!

Heb je een fijne verjaardag gehad vero? zitten de Nederlandse banden al aan de bikini?? haha, ik ben benieuwd.
We hebben de carnaval weer overleefd. Nog een paar dagen vakantie en ik moet weer aan de slag helaas.

kuss

Les

Hey Clau, kreeg deze URL van miss Shackleton.
Ik wens je heel veel plezier! Voor tips AUS, let me know!
x

Cinn

Ladieeeeeeeeeeeeesssssssssssss

thanks voor het lieve sms-je tijdens carnaval heus waar, echt jarig, op een machtig mooi moment heerlijk dronken gelezen....
dussssssss dames, jullie hebben zelfs in NL al een twijfeltje gehad goed bezig hoor!
Vanzelfsprekend zullen jullie als duo nog onwerkelijke en fantastische items gaan meemaken! Maak ons gek hier in Nederland, want zonder carnaval is het leven weer normaal en redelijk saai hoor, t.o.v. jullie avonturen!

Vero, leuke verjaardag gehad, lekker wat biertjes erop gedronken??? wij hier wel hoor..!

Geniet ze en ik w8 met spanning weer alle nieuwe verhalen af

Hele dikke zoen
cinn

evita

Ja wij willen nieuwe verhalen en avonturen horen...

Kus

mam

Je ziet Nederland is nog niet zo gek. Niet te warm, niet te koud, geen glibberige wegen, geen afgronden, geen slangen niet te veel muggen mensen aardig, wat een ideaal land. Have fun.
xx Mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!