claudenvero.reismee.nl

Zuid-Afrika deel 1

Hoi luitjes,

Jaja we zijn op dreef, dus hier weer een kort verhaaltje van onze eerste 10 dagen in ZA.

Na een ohzo fantastische reis vanuit Thailand, werden we voor het eerst onthaald op het vliegveld door Hein (oomvan Vero).Gelukkig konden we bij hem gelijk de sauna en hot tub instappen om bij te komen van het 'hele drama'. Aangezien erhier vlakbij een Holland House is opgericht speciaalvoor de Nederlanders zijn we dan ookdaar de wedstrijd Ned-Jap gaan kijken, erg gezellig.Hoewelwe onze uiterste best deden om niet op de camera te verschijnen, werden we toch uitgekozenvoor een klein interview (om spontaan benauwd van te krijgen), iemandons nog gezien ophet NOS journaal .....!En toen was het vaderdag,Heinnam ons mee uit etenbijzijn country club en had ineens 4 kinderen (Christine zijn dochter, haar vriend, en wij 2) ipv 1.Na wat toeristische dingen te hebben gedaan, zoals met het Nelson Mandela standbeeld op de foto, naar het lionspark om met kleine welpjes te knuffelen en Johannesburg centrum te bekijken was het natuurlijk weer tijd voor het WK. Met collega's van Hein en Hein zelf zijn we de wedstrijd ZA-FR gaan kijken in een FIFA FAN FEST park. Als ongeveer de enige witten tussen 10.000 dansende en toeterende donkeren, was dat zeker een ervaring om nooit te vergeten, echt super gezellig. En ook J'burg zelf, zogenaamd de gevaarlijkste stad ter wereld zijn we zelf ingereden en rond gewandeld. Hoewel je in zo'n shoppingcentre hartje centrum echt de enigen witte bent,hebben we er ons nog niet1 keer onveilig door gevoeld! We zijn hier ook de afegelopen dagen op de sportieve toer gegaan, en hebben gefitnesst, 2 paardrij lessen gehad en ik (vero) heb zelfs met Hein's 'ouwe lullen' team een potje mee gehockeyed. Nou je snapt wel dat al deze activiteiten voor menig spierpijntje heeft gezorgd, en we op een bepaald punt als 2 stijve harken door het leve gingen (jaja oma's). Ach ja, natuurlijk weer een goede reden om nog een keer de sauna in te gaan. Beide wedstrijden van Nederland (tegen Kameroen en Slowakije) waren we natuurlijk weer van de partij in het Holland House.

Toen Christine met het brilliante idee kwam om naar een comedian night te gaan, dachten we in eerste instantie leuk, gezellig doen we! En wat blijkt we waren wederom weer de enige witten in de zaal en zaten op rij 2 met 5 personen dus ja dat was een makkelijke prooi. Na minuutje 1 al hadden ze door dat we uit Nederland kwamen en waren we dan ook constant de lul (Bij elke nieuwe comedian was de eerste opmerking ongeveer: 'Ik heb begrepen dat er ook Nederlanders in de zaal zitten .....'). En toen was het vanochtend tijd om Sjouke op te halen, althans dat dachten we. Zitten we daar om 7u 's ochtends op het vliegveld te wachten tot mevrouw Boomsma eindelijk eens naar buiten komt, komt ze niet. Dus wij bellen, lag mevrouw nog doodleuk in haar bed te stinken en vertelde ons dat ze morgen pas aankomt, echt top! Dus morgen poging twee .....

Dit was het weer, allemaal duimen voor het Nederlands elftal vrijdag en hopen voor ons dat ze doorgaan!

X

Claud en Vero

Deb

Klinkt weer allemaal super.. Ben nu echt jaloers.
Veel voetbal plezier vrijdag en de grt aan sjouk.
xx

Remke

Nou dames, goed op dreef met de verhalen... leuk!! Maar zuur zeg, voor niks zo vroeg je bed uit en dan morgen nog een keer!! Aahhh, heb medelijden met jullie ;-) Hoorde dat de communicatie over de terugreis ook al niet zo soepel was verlopen haha. Nou veel plezier met zn drietjes! kus

Laura

Haha echt een grappig verhaal dat jullie een dag te vroeg waren! Super leuk, paardrijden en welpjes knuffelen zijn ook mijn favourite things in the world!! Ik mag vnv weer (het 1e) door Moerenburg, bijna net zo mooi als bij jullie......... Heb Sjouke arlet's gegevens gegeven want die woont nu in ZA, misschien kunnen jullie meeten! Veel plezier nog!!!! xxx

Margot

Voetbal kijken in ZA --> Jaloers

Dat moet wel echt helemaal geweldig zijn om dat mee te mogen maken!!

Have fun ladies!! X Margot

Paul Marisca en Rody

He' Claudia,
Paul is toch wel jaloers op jullie. Wij hier voor de tv en jullie lekker in zuid-afrika in het holland huis super gezellig moet het zijn om de sfeer van dichtbij mij te mogen maken.
Heel veel groetjes van je buurtjes!

Rem

En... stapte ze vanochtend het vliegtuig wel uit?

Kathelijne

Is dat van de NOS nog ergens terug te vinden??? ;-)

xx

Tineke

Ja, dat was gisterochtend in Poppel even lachen: Vero en Claudia die een dag te vroeg op het vliegveld in Johannesburg staan. Maar in zo'n mooie cabrio(gehuurd hoorden wij van Hanneke) rijden, is 's morgens wellicht super! Dus voor herhaling vatbaar!
Ik ben blij dat jullie Johannesburg niet als een gevaarlijke stad ervaren; wij kwamen daar een kleine twee jaar geleden 's avonds laat aan en "voelden" een onaangename sfeer. Misschien werden we beïnvloed door de gids?
Wat een schitterend land is ZA, niet? De natuurlijke schoonheid van het land vonden wij bijzonder verrrassend. Wordt de slogan "Een wereld van een land" nog door de Tourist Boatrd gebruikt?
Geniet van en in het land en natuurlijk ook van het voetbal. Wij zien de volgende wedstrijd in Zwitserland in een plaats waar geen Holland House is, maar zich opmaakt voor het huwelijk van het jaar. Sjouke weet daar alles van.
GOOD LUCK!!

mam H.

Wat een stunt van Sjouke, misschien toch een communicatie fout. Moest ze nu toch ook een ander vliegtuig boeken? Hoop dat het nu beter is gegaan. Wist niet dat jullie zo voetbalfanaat waren!
Wel leuk nu Nederland noch steeds in de running is. Wat kosten die kaartjes eigenlijk? Valt dat wel mee? Leuk dat jullie Christie nu ook beter leren kennen. Niks van jullie gezien op TV, dus zo spannend is een opname niet, ze zenden vaak maar een zeer geselecteerd gedeelte uit en jullie kwamen niet door de selectie kennelijk. Verder weer veel plezier en lieve groet aan Hein.

T. Els

Leuke verhalen! En zo'n enthousiaste van Johannisburg, terwijl wij hier denken dat je daar gewoon niet rond kunt lopen! Geweldig om de voetbal mee te maken ginds! Op naar de halve finale! Doe de groeten aan Hein [als hij me nog kent van hèèl lang geleden] en voor jullie: geniet van alles! T. Els

arlette

Hi Sjouk en vero,
In hoorde van Laura dat jullie in ZA zijn! Mochten jullie richting het Kruger Park gaan (stad phalaborwa) dan moet je het even laten weten want daar woon ik tegenwoordig met 2 leegstaande slaapkamers!
groetjes arlette

Marcel

Toppie weer dat verslag en ook de foto's. Zondag de finale!! We zullen jullie missen op de Korte Heuvel. Wat een feest was dat dinsdag zeg :-)

Tot over een paar weken!

X Marcel

Cinn

Ha dames,

ondanks dat ik me aan het vermaken ben hier op de tilburgse kermis vanuit achter het glas in mn kantoor Adecco ( JAJA 40 uur per week dames 40 uur per week haha wat een hel af en toe) begin ik toch soms wel stront jaloers te worden hoor! Wat een leven hebben jullie, geniet er maar van zolang het nog duurt hoor! Uiteraard kijk ik erg uit naar de dag dat jullie weer een stap zetten in tilbocity!!!! Ik ben benieuwd naar de nieuwe verhalen incl. sjoukos! Nou dames have heel veel fun, vuvuzuela nog ff in ZA en tot snel!

Hele dikke zoen
cinn