claudenvero.reismee.nl

Terug van weg geweest!

Hi iedereen,

Waar warenwe gebleven, oh ja bij het ophalen van Sjouke dat zou soepel verliep, maar goed vanaf nu zijn we dus met z'n 3en. De volgende dag gingen we naar Pilanesberg, een natuurpark waar we oa een luipaard (super zeldzaam) gezien hebben. Nou ja gezien, zeg maar gerust bijna doodgereden, aangezien hij ineens uit de struiken recht voor onze landrover sprong, echt lijp (zoals Hein zou zeggen)! Daarna terug naar Jo'burg naar het Holland House voor de wedstrijd Ned-Brazil, waar iedereen (uiteindelijk) stomdronken was, want wie had die overwinning verwacht! Na dit fantastische feestje gingen we -met onze enorme katers- op weg naar het Krugerpark (natuurlijk wat belangrijke dingen vergeten zoals de oplader van het fototoestel). In het Krugerpark weer heel veel dieren gezien zoals olifanten vlak voor de auto enzo. Maar vooral de terug weg naar Jo'burg via de Blyde River Canyon was schitterend. Toen weer een dagje Holland House voor de wedstrijd Ned-Uruguay, we weten niet eens de score meer maar we hadden gewonnen dus het feest ging door! Daarna heel noordelijk ZA doorgestoken om naar de Augrabie watervallen en de Kgaladi woestijn te gaan, die wel mooi waren maar voor de hele reis er naar toe toch wel een beetje tegen vielen (hoewel we wel 5 cheetah's gezien hebben). Aangezien de finale weer in Jo'burg was moesten we ook in een rotgang weer terug (met een auto die inmiddels olie lekte en waarvan de remmen niet meer optimaal werkte). Voor de finale waren Freek en Joris (vriend van mijn nichtje en vriend) nog ' even' overgevlogen. Natuurlijk hadden zij en Hein wel kaarten voor de finale en wij niet dus op naar hetHolland House maar weer! Verloren wat was het een drama wedstrijd ......!

De dag erna zijn we nog even met de mannen naar Nelson Square geweest en uiteindelijk tot 5u de volgende ochtend in de hot tub en sauna gezeten zodat zij in eenkeer door konden voor hun vlucht naar Kaapstad. Hoewel het super gezellig was hebben we nog wel wat rode schrale plekken overgehouden aan dit verhaal aangezien Hein en zijn hulp beide er wat chloortabletten in hadden gegooid, wat een jeuk! Toen via Swaziland (waar we lekker in het casino hebben gehangen) naar Sodwana Bay. Daar besloot de BMW er ineens mee op te houden en hebben we dan ook 9 dagen vast gezeten. Een dorpje van niks, maar gelukkig hadden we al snel vrienden gemaakt in de enige kroeg die er was: Maak 'nJol.Haha wat hadden we de jackpot geraakt, onder de hoede van de plaatselijke maffia (nee hoor mam). Aangezien ze daar een paar huisjes over hadden, mochten we bij hun ook gratis overnachten en hebben ze ons ook een echte ZA braai laten zien. Aangezien de 2 buurtjes ook allebei een boot hadden zijn we ook een dagje gaan diepzee vissen, waar ze een weddenschap van 250 e op hadden afgesloten en het er dus ook fanatiek aan toe ging. Claud en ik met Christoph mee op Bad Boy en Sjouke met Tom mee op Heat Wave, echt te gek behalve dan dat dood knuppelen van die vissen! Uiteindelijk hadden Sjouke enzo gewonnen en hoewel wij ook wel een paar enorme vissen hadden gevangen, hadden zij er 1 van 33 kilo, echt enorm! Eindelijk zaterdag ochtend, de auto was gemaakt en we konden weer verder naar Durban. Gelukkig zat net die 2 dagen Hein er ooken konden we bij hem tukken (Salr Rock)in de mooiste villa ooit, wat was dat een porno huis! Toen naar Addo Elephant Park waar we zoals verwacht super veel olifanten hebben gezien, echt te schattig. Gister naar Monkeyland geweest om heel veel aapjes van dichtbij te zien en ook naar het cheetah rehabilitation centre geweest waar we zelfs met de cheetahs hebben geknuffeld. Vandaag gaan we verder naar George om tante Nicole een bezoekje te brengen, en over 4 dagen willen we in Kaapstad aan komen waar we voor de laatste 2 weken met Joris en Claire een feestje gaan bouwen.

P.S. Zoals menigeen van jullie misschien al had verwacht ben ik inmiddels al wat spullen verloren (lees maar gewoon: is gejat) waaronder mijn kabel om mijn fototoestel met een computer te verbinden dus verlopig even geen foto's helaas!

X

Ons

P.S.2 Aangezien we 19 aug al weer terug zijn in Nederland, geven we vrijdag de 20ste een gezellige borrel in mijn nieuwe appartementje dus noteer in die agenda! Vanaf een uurtje of 20.00u is iedereen van harte welkom.

Sanne

Wat een verhalen weer. Om jaloers van te worden!
Ik ben blij dat ik jullie weer ga zien over een paar weken!
Tot snel en geniet nog even van de laatste weekjes.

kuss

Sjaaaan

Tof ladies!!

En Sjouk voor jouw zijn we al hard op zoek naar een baan bij de vishandel! Komt helemaal goed ;-)

het nieuwe appartementje van Vero??

Gezellig! xx

Els Bazelmans

Als ik het goed begrijp, is Zuid-Afrika: veel wilde beesten en veel feesten. Geniet van de laatste weken!
T.Els

Claire

Hey Girlz, see you in Cape Town.....!!!!!!

Fokke

wat een beesten; ik ken er drie bij naam.
Nog veel plezier in Kaapstad en zeker naar Robben eiland gaan.

Deb

Geniet nog van jullie laatste weekjes en dan zie ik jullie over drie weken. Helaas niet op 20 aug want dan is die vent van mij jarig.

xxxx

pa en ma S

Wat een story, Om alles zo na te kunnen lezen, geweldig, maar jullie maken ons wel steeds meer jalours. gewoon de resterende weken zo verder gaan, en veel beleven, zeker plezier maken.
Tot over ovgeveer 3 weken.

Helen

Dames, het klinkt weer fantastisch. Over een maandje horen we de "live" versies... Ook ongecensureerd... dus doe je best nog deze maand om nog met allerlei spannende verhalen terug te komen ;)
Geniet ervan, dikke kus

Kathelijne

He lovely ladies,
Wat een mooie verhalen weer. Geniet er nog even van. En tot snel. Helaas ben ik de 20ste niet van de party. Heb een pre bruiloft diner van Marieke en Marcel :-(.
xx

Jeannette

Hoi Lady's
Wat een avonturen toch weer, en dat is nog maar in het kort verteld. We kunnnen straks uren naar jullie story's luisteren. Geniet nog maar van de laatste dagen en tot ziens.

Lieke

Hey ladies,

Klinkt als een aaneenschakeling van feestjes, road trips (bijna road kill) en relaxen op het water. Oh ja en safari.... Niets dus om jaloers op te zijn... NOT! Gaaf man. Zie jullie snel weer!

kus