claudenvero.reismee.nl

Thailand

Hoi hoi,

Hier zijn we weer! Hoewel we al een weekje in ZA zitten, willen we jullie toch nog ff ons Thailand avontuur vertellen. Het begon goed, met de boot van Maleisie naar Thailand waar midden op zee de ferry ineens begon te haperen, roken etc. dus wij wachten op een andere ferry waar we even op moesten springen om uiteindelijk veilig aan te komen in Satun (Thailand). Toen verder gereisd naar -een volgens de Lonely Planetleuk eiland- Ko Lanta, Nou daar was het dus echt low, low, low season oftewel no season! We zaten daar in een resort met 10 anderen en verder waren de andere resorts gesloten of helemaal uitgestorven. Hoewel er dus geen hol te doen was op het resort presteert iemand het toch om voor mijn neus in het restaurant (daar moet je vaak je schoenen uit doen bij het naar binnen gaan) mijn havaianas te jatten, fijn!Natuurlijk toen wij besloten hadden om naar het volgende eiland door te gaan, genaamd Ko Phi Phi, was net de dag ervoor voor de komendepaar maandende laatste boot daar naar toe gegaan en konden we er alleen nog via een enorme omwegkomen. Toch maar gedaan, je moet toch een beetje onder de mensen blijven he? En gelukkig maar, want hoewel het daar ook low season was was er op ons stukje strand maar liefst 1 restaurant open, dat zijn er al meer als op Ko Lanta! Hoewel Ko Phi Phi wel echt een super mooi eiland is en je echt zo het water in kunt lopen om fantastisch te snorkelen was het er wel iets te rustig. En toen begon het feest pas echt, want nu moesten we naar de andere kant van Thailand om verder te gaan met het eiland hoppen. Dustoen wij een tickethadden geboekt, en besloten met de nacht ferry te gaan, had niemand ons verteld dat je overdag ook kon gaan en er7 u korter over deed. Maar uiteindelijk was de slow boat 's nachts prima geweest aangezien de hele boot 1 grote matras was en we dus heerlijk hebben geslapen. Op Ko Samui, hebben we een keer een scooter gehuurd (natuurlijk hadden we tijdens de terug weg een enorme plensbui en waren we totaal verregend), lekker op het strand gelounged, handgemaakte pakken/jurken laten maken en gejetskied. Toen we door gingen naar het volgende eiland Ko Phangnan (bekend van de maandelijkse full moon party) zaten we in het feest-resort wat bekend stond om zijn pool parties (natuurlijk was dat net de avond voor onze aankomst geweest), waar we ons weer kapot irriteerde aan die domme, zatte, simpele zielen van een Engelsen, Dus wij snel door naar Ko Tao, wat veel mooier is en bekend staat om de fantastische duik mogelijkheden, hoewel we daar geen geld voor hadden hebben we wel zelf goed kunnen snorkelen (Great Barrier Reef is er niks bij). Ons resort daar had ook een enorm voetbal scherm op het strand opgezet en we hebben dan ook daar met heel wat andere nederlanders, de eerste wedstrijd NED-DEN gekeken, super gezellig. Na een paar dagen door naar Bangkok waar we een hele dag rond hebben gecrosst met Tuk-tuks en we naast de bezienswaardigheden die wij wilden zien ook minstens zo vaak bij een toeristen winkel er uit werden gezet zodat onze Tuk-tuk chauffeur een gratis benzine coupon kon ontvangen --> op den duur vreselijk irritant maar ja wel een hele dag gratis rondrit Bangkok gehad. En nu het mooiste vervoersverhaal, wij, ruim op tijd,naar het vliegveld om via Hongkong naar Johannesburg te vliegen. Allereerst aangekomen op het vliegveld blijkt onze complete vlucht gecancelled te zijn, gelukkig dat we zo op tijd waren want we kregen een vervangende vlucht aangeboden maar dan moesten we wel op schieten en binnen een half uur in checken. Geen probleem zou je zeggen, doe maar, nou ja makkelijker gezegd als gedaan. We mochten gelukkig even in een snelle rij voor de paspoort controle anders zouden we het sowieso niet halen, daar aangekomen, bleek dat onze visa al 5 dagen was verlopen dus of we even mee wilden komen (naar het politie-kantoor)om te betalen. Natuurlijk kon dit niet met creditcard en van een computer om een boete uit te draaien hadden ze ook nog nooit gehoord, dus rennen naar pin automaat om vervolgens op een handgeschreven bon te wachten (125 e). Wat bleek nou, omdat we met de boot via Maleisie waren aangekomen in Thailandhadden we maar een visa voor 2 weken ipv de normale4 weken........, je kunt maar wat verzinnen om de staatskas te vullen!Maar goed nog 5 min voordat de gate zou sluiten en nog 3 km af te leggen want je snapt het inmiddels wel onze gate was de laatste van het vliegveld. Heerlijk bezweet en wel het vliegtuig in stappen om aan een reis van 20 u te beginnen. Gelukkig ruim op tijd (te vroeg dus eigenlijk) aangekomen op Hongkong airport en geen vertraging voor de 2de vlucht, wij na een verfrispoging weer vol goede moed. Ja hoor vliegtuig vertrekt op tijd, en na eindelijk de volgende te zijn op de startbaan, is er een probleem met het vliegtuig en taxieen we toch weer terug naar de gate. Leuk, bij de gate aangekomen, mochten we er niet uit, en hebben we dus 4 u aan de grond gestaan (daar ook gedineerd) alvorens poging 2 werd gedaan om te vertrekken naar ZA. Na een kleine eeuwigheid waren we er dan Johannesburg, waar ons bij het uitstappen de 5 graden tegemoet kwam, brrr!

Dit was het wel weer voor vandaag, binnenkort meer over onze avonturen in ZA waar Sjouke ons komt vergezellen.

X

Claud en Vero

Margot

Hej Meiden,

Mooi verhaal weer en wat een mooie foto's. Goed om jullie zo te zien.. Veel plezier in ZA en ben weer benieuwd naar het volgende verhaal!

Liefs Margot x

Helen

"Simpele zielen van een Engelsen." Dames, weer erg lief! xx

T. Els

Al die Ko's vielen dus tegen op één na. Goed om te weten voor wie nog eens naar de Thaise eilanden wil!
Heel fijne tijd in ZA, vooral als onze voetballers er het goed doen! Groetjes, T. Els

pa en ma S

Geweldig zo als jullie met de situatie's daar omgaan, Jullie lijken wel echte globetrothers.
Maar ben toch blij, dat wij in NL zitten, want het is nu 10.00 uur en zitten buiten aan een eigen gebrouwen belgies biertje bij 20graden C. en geen + 5 graden C. nog heel veel plezier, en zeker als er weer een bij jullie komt om mee te reizen. Bij voorbaat: Sjouke... veel plezier.

pa en ma S

ikke bedoele 10.00 uur 's avonds. soorry.. de infloed van da biertje hé

mam H.

Hoeveel pech kun je onderweg hebben! Er zal wel eens een lelijk woord zijn gevallen. Je leert er wel van dat je nergens meer van opkijkt onderweg als iets fout gaat. Wat leuk alle foto's vooral ook met die leeuwen en de welpen, van zo dicht bij. Ik wist niet dat dat kon. Mooi uitzicht bij Hein vanaf de ontbijttafel. Wat een rijkdom aan gebouwen in Bangkok. Veel plezier met Sjouk erbij. xx

Kathelijne

Nice pics!
Veel plezier nog in ZA en tot over 7/8 weken.

xx

Evita

Vanuit een heerlijk Zwitserland waar het nu 30 graden is, heel veel plezier in ZA. laat het Nederlands elftal maar horen dat je er bent en zorg dat ze die beker mee naar nederland nemen. Sjouke veel plezier en een beetje voorzichtig alle drie haha!!

Kus Evita

Frank

He dames,

dat leest weer lekker weg. Mooie verhalen van thailand. Ik ben zeer benieuwd hoe jullie Z-Afrika gaan vinden. Ik vond het geweldig dus volgens mij gaat dat helemaal goed komen.
Doe de family de groeten daar.

Gr Frank