claudenvero.reismee.nl

Bali en Maleisie

Ha fanatieke volgers,

Weer een berichtje om jullie op de hoogte te houden. Na een vluchtje of 4 en meer dan 30 uur later, zijn we er: Bali. Als iemand dacht dat ze in Turkije als gekken rijden dan is die persoon nog nooit op Bali geweest! Want daar rijden ze echt als volle idioten, passeren elkaar op een haartje na van links of rechts en de term bumper kleven is zeker hier uitgevonden.
Bovendien zijn stoplichten hier ook meer een advies als de regel, en het lijkt wel of sommigen denken dat 'rood' doorrijden betekent. Na een paar tripjes naar o.a. rijstvelden, (zee) tempels en enorme cliffen, besloten we de laatste paar dagen het wat rustiger aan te doen en bij het zwembad en strand rond te hangen. Nou ja besloten we, het was meer een gedwongen keuze aangezien we allebei enorme buikkrampen hadden en het er allemaal 'aan de verkeerde kant' als water uitliep. Maar goed, uiteindelijk was Bali wel kort maar toch fantastisch, zeker een aanrader i.i.g.. Na 9 dagen moesten we toch al weer verder naar het Moslamitische (hè Helen) Maleisie: Kuala Lumpur. Ons hotel in hartje Chinatown was weer een hele andere ervaring: een grote chaos aan kraampjes en mensen met enorme rotzooi aan nepmerken van polo's en schoenen tot aan zonnebrillen. Kl qua stad was verder niet heel bijzonder, op de Twin Towers na zijn er verder weinig mooie gebouwen of andere noemenswaardigheden. En alles draait in de Aziatische wereld toch wel om het shoppen en hoewel ik daar redelijk dol op ben, heb je het op een gegeven moment wel gehad met de nep Louis Vuitton tassen en Rayban zonnebrillen.
Na 3 dagen KL, zijn we dan ook maar doorgereisd naar Langkawi (een Maleisisch eiland bij de Thaise grens). Prachtige witte stranden, blauwe zee (soep temperatuur) en veel zweten verder, vertrekken we overmorgen met de ferry naar Thailand om daar nog 2,5 week te gaan eiland hoppen. Als laatst moet nog wel even gezegd worden, dat die Aziatische cultuur ons wel bevalt; je mag hier zonder pardon iemand op zijn slippers tuffen, roggelen, boeren en scheten laten -en public- zonder dat iemand er van op kijkt (dus ook echt iets voor jou Deb).
Alleen zo'n (zwarte) Burka is toch verrekte warm!

Nou nog even een paar wist-je-datjes voordat we er weer mee stoppen:
- Die apen bij die tempels toch verdomde brutaal zijn, en dus voor onze neus een omaatje op de grond smeten om haar zonnebril af te pakken.
- Meer dan 90% van de mensen op Bali Hindoe zijn, en elk gezin zijn eigen tempel in de tuin heeft.
- Er bij elke entree een doosje met rijst, bloemen en wierook staat als offer.
- Het kasten systeem nog steeds bestaat op Bali (vooral in het binnenland), en er dus 4 verschillende bevolkingslagen zijn.
- De Ralph Lauren winkels de ene dag nog 50% korting geven en de dag erna op de zelfde collectie 30%.
- Het Hakenkruis hier 'good luck' betekent.
- 50% van de mensen geen rijbewijs heeft en bijna niemand verzekerd is.
- OOk kinderen van 10 scooter kunnen rijden.
- Er soms hele gezinnen op één scooter rijden (5 man) en de ouders wel een helm op hebben en de kinderen niet.
- Alle Chinezen en Japanners met een big smile en het peace-teken op de foto gaan.
- Met drank op rijden geen probleem is, mocht je een ongeluk veroorzaken dan hoef je nog alleen een boete te betalen.
- Benzine 0,40 eurocent per liter kost, en ook in melkflessen langs de weg te koop is.
- Bij een crematie, de dode uit de kist wordt gehaald en voor de neus van 200 man verbrand wordt.
- Ze op het platteland meer kinderen hebben en dit volgens eigen zeggen komt, 'doordat er zo weinig te doen is gaan de mannen maar met hun vrouw spelen'.
- Je hele leuke Nederlandse woorden tegenkomt zoals, Polisi, Rijsttafel, Konstruksi, Taksi, Notaris, Spanduk, Plester en Praktek.

- De luchtvochtigheid in Maleisie 90% is.

X
Claud en Vero

Deb

Te gek. Vrij uit boeren, tuffen en scheten laten.. Heerlijk!
Ga meteen een reisje boeken!!

Have fun.
xx

Evita

Nou daar sluit ik me bij aan klinkt heel goed!!
Meiden heel veel plezier nog en geniet van Thailand maar doe voorzichtig met alle rellen.

Dikke kus Evita

Bianca

Hey! Heel veel plezier in Thailand! Mochten jullie naar Koh Samui gaan, bezoek dan zeker ff de Ark bar. Deze zit op chaweng beach en kun je niet missen. Erg gezellig en je kunt er voor weinig heel veel drinken! Pas alleen op voor de ozzie's....
Have fun meiden! x

Kathelijne

Helemaal leuk om weer wat van jullie te lezen.
Klinkt super, buiten dat boeren en scheten laten ;-)

kus Kat

Chantal

Hey ladies,

Wat vliegt de tijd! En wat klinken jullie verhalen machtig en zijn de foto's prachtig! Geniet van al het moois om je heen, dus ook elkaar :-) en hop ze de komende weken.

Dikke kus

Claud en Vero

We waren het even vergeten, maar: Fokke & Tineke, Hein en Pap en Mam S.: Nog super bedankt voor de foto ruimte, we hebben nu zeker genoeg ruimte om al onze mooie kiekjes op de site te zetten!

We maken er gretig gebruik van, inmiddels hebben we ook alle Australie foto's aangevuld..
X

T. Els

Wat een prachtige verhalen weer! Ben je ook meegetrokken door de branding van Kuta [Bali]?
Geniet van de eilanden van Thailand en blijf maar weg uit Bangkok! [Rellen!]
Groetjes en liefs, T. Els

Ome Marcel

Meiden, ik schrijf niet elke keer iets bij jullie verhalen maar ik kijk er iedere keer weer naar uit :-) Ook de foto's zijn weer fantastisch..... wie is die slanke blonde den die op vero lijkt? ;-) XX Marcel

Ilse

Ha dudes! Ziet er weer goed uit, hoor! Niet verkeerd! Maleisie en Indonesie in een sneltreinvaart gedaan, zie ik ;-) en nu op naar Thailand, nice! Jammer dat we elkaar niet gaan zien, daar, maar dan drinken we wel weer een borreltje als jullie op NL bodem zijn...En djiezus Vero, wat ben jij inderdaad afgevallen zeg! Goed bezig! Dikke kus Ilse (en ook een beetje van Alex ;-)

Cinn

Ha ladies,

oftewel transformatie van Vero idd, wow looking good girl! Helpt zeker vast als alles er als water uitstroomt, lang leve de diaremmers!!
Have fun in thailand, geniet van de fullmoonparty en de buckets met rietjes!

Dikke zoen
cinn