claudenvero.reismee.nl

Costa Rica deel 3

Beste vrienden,

Hier zijn we weer .....! Ten eerste willen weiedereen even hartelijk bedanken voor de leuke reacties, ga zo door! Maar goed, waar waren we gebleven, vanuitSan Jose zijn we naar de Caribische kust vertrokken, richting onze eerste bestemming Tortuguerodat je alleenmet de bootkunt bereiken. Super schattig dorpje, maar veel regen! Ja mensen, neem bij de term ' tropisch regenwoud' het woord regen vooral letterlijk; ALLEEN MAAR REGEN! Maar ja, wij toch met een gids 's ochtends om 5 u met een roeiboot de jungle door, en wat denk je: REGEN!Overigens wel een leuke tocht geweest endankzij onze gids wel superveel beestjes gezien waaronder een Kaaiman,jesus-christ lizard(loopt op water, vandaar) en veel aapjes. 's Middags gingen we met dezelfde kerel (onze prive-gids) het national park in.Natuurlijk begon hij metde algemene slangen instructie (kijk op de grond enlinks en rechts op de grote bladeren naast het pad en zorg dat je niet gebeten wordt want we hebben hier in the middle of nowhere geen tegengif). Nou heel fijn zo'n instructie, je snapt wel wie er als derde over het pad liep, ja ik (Vero)! Wel leuk dat hij ons van het grote pad af meenam, alleen wel vrij lastig dat als je door zo'n klein paadje loopt je dus overal moet kijken omdat die slangen dus ook overal konden zitten! Na 5 minuten werd ons ook de blijde mededeling gedaan dat we onze eerste giftige slang tegen waren gekomen en dat we die maar moesten gaan zoeken. Claud natuurlijk haastig op zoek, terwijl ik vroeg of hij zich wel goed voelde en ik geen stap verzette totdat hij zei waar dat verrekte beest zat (achteraf viel het wel mee, want hij was nog vrij klein)!Vervolgens slang 2 die de gids dus even had gemist en op oog hoogte op de loer lag (jaja ik had hem gespot)! En toen slang 3, haha, de bijna dood-ervaring van onze gids, aangezien hij ons op de heen weg een stekelboom liet zien en hij die constant vast hield, terwijl hijop de terug weg zag dat daar dus ook een enorm giftige slang tegen aan lag, gelukkig wel met zijn kop naar beneden! Nou hij wist niet meer hoe die het had, het zweet brak hem uit en begon spontaan een gebedje te doen (wij ook natuurlijk super blij aangezien onze gids super dik was en wij hem dus nooit met zijn 2en naar de bewoonde wereld hadden kunnen slepen voordat dat gif was gaan werken). Zover tortuguero, vervolgens gingen we naar het dorpje Parishmina waar je ook alleen met de boot kon komen, waar een schilpadden sanctuary zat waar we evt. vrijwilligerswerk wilden gaan doen. Nou niet dus, super klein dorpje enwaren naast 2 anderen mensen de enige toeristen.Er was ook verder niets daar behalve 1 klein restaurantje en veel REGENdus de volgende dag meteen weer vertrokken! Vervolgens gingen we naar de bewoonde wereld (Cahuita en Puerto Viejo) waar we naast wat wandelen en een dag fietsen, jaja door de REGEN natuurlijk, helemaal klaar waren met al die regen en weer naar San Jose vertrokken om voor de laatste 5 dagen toch nog wat zon te pakken aan de pacifische kust! Wat een top busreis terug hebben we toen gehad, over een ritje dat normaal 5 uur duurde, deed onze bus er 9 uur over, waardoor we ook onze aansluiting miste en we dus 1 dag verloren en veplicht in San Jose moesten blijven. De vertraging kwam dus door de enorme hoeveelheid regen waardoor een brug was afgebrokkeld en we dus 2 uur stil stonden (super fijn, want je snapt wel welke 2 debielen moesten plassen in een bananen-plantage, waar vero ook in de modder op haar ... ging). Ook in dezelfde rit was er een boomstam op de weg gevallen en stonden we dus weer 1,5 uur stil, echt super leuk hoor openbaar vervoer!Na de overnachting in San Jose wilden we om 12 uur de bus pakken naar Samara (rit van 5 u) maar aangezien alle bussen al volzaten konden we pas met de bus van 3 u mee, begon al goed! Nadat we om half 8 op de eindbestemming van die bus aankwamen, moesten we alleen nog een bus rit van 1 uurtje naar onze eindbestemming. Aangezien we toen al redelijk kapot waren wilden we wel gewoon de taxi pakken maar helaas, bus en truck waren vol op elkaar in gereden op een bruggetje dus geen vervoer mogelijk. Weer een extra overnachting dus in een muf dorpje en crappy hostel! Dag 3, kwamen we dus eindelijk in Samara aan, waar we de eerste nacht de ergste nacht ooit hebben beleefd! Omdat er daar 's avonds een heftige wind waaide leek het wel of de golfplaten van het hotel-dak waaiden en door de mango's (hoorden we later pas) die op het dak stuiterden leek het wel ofdat we werden beschoten, tel daarbij een bruisende nachtclub op en je krijgt een enorm goeie nachtrust, NOT! Maar goed, we willen niet alleen maar zeiken want Samara was verder prachtig en de overige 2nachten hebben we wel heerlijk geslapen bij een hotel aan het strand en nog het aller belangrijkste: GEEN REGEN!We hebben daar nog een dagje gekayakt op zee, gesnorkelden de dag erna nog paard gereden over het strand! Heel slim allemaal want de volgende dag vlogen we dus naar Miami en LA,met echt enorme spierpijn, nou dan duren de vluchten helemaal lang!

Ter afsluiter Costa Rica wasecht fantastisch, maar als je nietin hetschilpadden seizoen zit dan zou ik echt vooral de westkust aandoen!

Op naar bestemming 2: Nieuw-Zeeland voor de komende 3 weken!

X

Claud en Vero

S

Yo klinkt allemaal lekker daar. Vooral het openbaar vervoer, nog beter dan de NS hier! En de apen natuurlijk weer! Wij gaan zo hockeyen, kampioenschap vorige week verneukt, dus vanaf nu is eigenlijk alleen een geslaagde derde helft nog van belang! Geniet ervan in NZ! X

Ilse

Ladies, wat een mooie avonturen maken jullie mee, geweldig! Lieke en ik waren in Maleisie ook naar het regenwoud geweest en je had de bedrukte gezichten van onze 'mede-reizigers' moeten zien toen het bij aankomst regende! Totale teleurstelling!! Maar het woord REGENwoud zegt toch genoeg dames, don't be stupid!!

Nou dames, leuk om op de hoogte te blijven van al jullie avonturen en ben benieuwd naar het volgende verhaal! Geniet!!

Dikke kus Ilse

Marcel

Stelletje bikkels! Ik zie jullie al helemaal gaan met van die enorme hutkoffers slepend in de modder naar de eerstvolgende bus. In mijn gedachten dan wel zo'n lichtblauwe roestbak met van die rekken op het dak, geiten in het middenpad en sigarenrokende chauffeur met enorme snor. Als hij dan lacht komt zijn enorme gouden tand tevoorschijn, hahaha.

Veel plezier in het herfstige NZ...

X Marcel

cinn

ha sportievelingen,

goed bezig hoor met het OV daar is de NS dus helemaal niks bij haha. Volgens mij moet je af en toe ook het geduld van een schildpad hebben! En claud je hebt toch niet stiekem een mooie snake in je tas gestopt en meegenomen dan krijgt vero echt een hartwip. dus zoals S als schreef kampioenen worden we niet meer maar ik ga vandaag wel een gooi doen naar de keepersgoal jaja Cristel is er niet dus ik ga die kleine bal weren uit de goal haha.
Have fun in NZ en ik benieuwd naar de aankomende avonturen!

Hele dikke zoen
cinn

Jeannette

Hoi Lady's
Wat een geweldig verslag, ik zie het zo voor me! Claudia, neem NIET, zoals ons oma, een slang mee in je bagage. Niet goed voor het beestje en voor je medereizigers!
Hier is het wat minder koud maar nog lang geen lente, we snakken naar een beetje zon.
Groetjes uit een nat en koud Udenhout

T. Els

Ha avonturiersters!
Wat een verhaal: drie slangen op één pad! Hebben jullie misschien ook nog van die knoepergrote spinnen gezien? Dan denk ik helemaal: ik hoef daar nooit naar toe!
Groetjes, Els

Deb

Hi,

Had zo graag Vero tussen die slangen willen zien ;-).. Heb je heel het oerwoud bij elkaar gegild????
Jammer dat jullie zoveel regen hebben. We hebben vandaag weer gewonnen met hockey.. En Cinn stond echt mega goed te keepen. Chris wordt overbodig hahaha.
Veel plezier in NZ.
Dikke kus

ivette

ladies !
goeie verhalen hoor, en tof om te lezen dat het zo goed gaat, spierpijn hebben wij ook allemaal dus hebben we iniedergeval nog een overeenkomst !
Geniet weer van NZ en tot snel op het internet
x ivette

Mam H

Geweldig hoe je met dieren leert omgaan.
Een lesje geduld en toleratie is ook nooit weg. Maniana, morgen is er weer een dag.
Wat zul je straks weer genieten in je eigen veilige huis met normale dakpannen en in je eigen lekkere zachte bed kunt slapen zonder dat je denkt beschoten te worden.
Fijn je even aan de telefoon gehad te hebben. xx Mam

kim

hey vrouwe!!

goed bezig hoor!! zo te horen gaat het geweldig met de trip echt onwijs leuk om jullie verhalen te lezen ik kan het me levendig voorstelle. geniet van nieuwzeeland!! ben jaloers is namelijk een droom van me... ben benieuwd naar de het volgende avontuur.

dik kuske

Sanne

Jaloers, is het enige dat ik op dit moment kan uitbrengen!
Ik kijk uit naar jullie volgend avontuur...

kuss

diana

hey,

die regen moode houwe, mar een bietje zon willen wij ok wel!!

Have fun in NZ!

Lieke

Hey Ladies,

Goed bezig met jullie verhalen! Ik zie het helemaal voor me! (met de bulderende lach van Vero op de achtergrond). De foto's van Costa Rica zorgen voor een paar flashbacks. Zo gaaf al die beesten! En ja regen, dat heb je in het regenwoud he. niets aan te doen. Nieuw Zeeland gaat vast wat meer zon opleveren! veel plezier ladies!

kus lieke

mam H.

Vir,
Ik heb je weblog-adres ook aan onze Hein in S-Afr. doorgegeven, misschien dat hij nog iets laat horen.
Je sms info heb ik qua plaatsen weer op de kaart erbij gezet, bedankt nog. xx

Hein v S

Hoi
Wat een gave tour, ik houd je in de smieze. Ook ff verlaate Happy Birthday voor Vero.
Keep us posted.
Cheers