claudenvero.reismee.nl

Nieuw-Zeeland: Civilisation....?

Jaja beste kijkbuis kinderen, daar zijn we weer!

Deze keer met een wat korter verhaaltje want typen is niet onze hobby! Hoe het allemaal begon .... Auckland. Vanuit Costa Rica aangekomen in de grote stad, weer onder de mensen, luxe haven, jet-set en een zeil-regatta, kortom civilisation all over. Totdat we een campervan gingen zoeken en we nogal schrokken van de prijzen dus uiteindelijk met een superlelijke 'turkenbus' inclusief gordijntjes en matrassen achterin, 3 weken van camping naar camping zijn gecrosst, weg civilisation! Jaja gewoon weer met de sokken in de slippers met de wc-rol onder de arm over het campingterrein om daar eens gezamelijk een potje te gaan schijten met z'n allen op een rij (sorry Helen), heerlijk! Links rijden is overigens echt te gek, maar 2 keer op bijna een ongeluk gehad dus dat valt niet tegen! Een keer, vero die op de rotonde vrolijk de verkeerde kant op kijkt en dus heel leuk vanuit rechts bijna een race-auto in de deur had zitten. En Claud die bij de andere weghelft ook de verkeerde kant in keek en dus de weg overstak waardoor een auto en fietser vol op de rem moesten, ach ja daarom rijden we ook in zo'n lelijk busje. Gelukkig hadden we de verzekering afgekocht voor het geval we het busje zouden beschadigen aangezienClaud dat ook gelukt is (dat krijg je als je een klein renaultje 5 gewend bent). Jaja, gewoon volachteruit tegen een noglelijkere 'turkenbus' aan parkeren. Gelukkig moest de eigenaar, de tandenloze ' Piet Piraat', er alleen maar keihard om lachen.Na dit alles is rondrijden in NZ wel echt een top ervaring aangezien het wel echt het land van de fantastische uitzichten is en we dus ook wel echt veel moois gezien hebben.

Natuurlijk hebben we ook wel wat toeristische dingen gedaan en gezien, zoals kokende modderpoelen (stinkt enorm naar rotte eieren trouwens), zout terrassen, watervallen, verschillende leuke stadjes eneen grot met gloeiwormen.Over de laatste trouwens nog wel een leuk verhaal, aangezien we dus f*cking' aan de andere kantvan de aardkloot in een of andere grot zitten en er aande groep toeristen wordt gevraagd of er iemandwil zingen aangeziende acoestiek er zo goed was. En wat denk je, gaat zo'n verrekteBelg, Guus Meeuwis, 'Het is een nacht ...' staan zingen, je komt er ook niet van af die Guus!De dag dat we het busje weer in moesten leveren hadden we nog een ' klein stress momentje'aangezien de tas waar alles in zat (pinpassen, creditcards en paspoorten) tijdelijk zoek was! Jaja, we waren nog nooit zo dichtbij een terugvlucht naar Nederland, maar gelukkig voor ons had iemand hem gevonden en naar de receptie gebracht (ons geld zat zelfs nog in de portomonnee). Blij dat er ook nog eerlijke mensen op deze aardkloot rondlopen....!

Kortom Nieuw-Zeeland was top, fantastische uitzichten enzo maar geen wildlife (op de road-kill na) dus op naar Australie want deze 50+ bestemming hebben we wel gezien! Haha, grapje maar we zijn wel klaar voor het volgende avontuur!
Qua financieen zijn we in NZ over budget gegaan dus ja wat kan je dan beter doen dan een nog duurder land op zoeken, Australie (Jaja AU is echt duurder dan NZ!)

En hier is hij dan de langverwachte wist-je-dat rubriek over NZ:

Wist-je-dat .....

- Je in de thermale baden amoebes hebt zitten waardoor je niet met water mag spatten of onder water mag gaan met je hoofd omdat ze anders via je neus of oor aan je hersenen beginnen te knabbelen! Dus als ik terug kom met het IQ van een visstick dan weet je waarom!

- Ze bomen hebben van 15 meter breed.

- NZ 4,2 miljoen inwoners heeft maar er wel 40 miljoen schapen rondlopen (hoewel wij voornamelijk koeien hebben gezien maar goed).

- Je hier in de supermarkt 'Euroshopper Knakworsten' hebt, en ook 'Bolletje'hier vertegenwoordigd is.

- De borrelende modder en geisers wel leuk waren maar je echt moest kokhalzen van de rotte eieren dampen die erbij hoorden.

- 2 weken slapen in mini-van op vrij dunne matrassen nou niet echt bevordelijk is voor de rug en heupen, en uberhaupt voor het algehele welzijn (jaja, passen best thuis in 50+ scene).

- Een kilo tomaten nog duurder is dan een kilo biefstuk of lamsvlees, ofwel aan bbq-vlees geen tekort!

- Maori's (oorspronkelijke lokale bevolking) op behaarde sumo-worstelaars (vrouwen met bakkebaarden enzo) lijken die net tegen een deur zijn op gelopen! (Sorry mam, niet echt aardig nee)

- Kiwi's hier loopvogels maar ook de inwoners van NZ zo genoemd worden.

- Internet ook vrij duur is hier, en we er dus nu mee kappen!

Dus tot de volgende update!

X

Claud en Vero

Marcel

Toch wel heel vermakelijk stukje dames. En kort, hoezo? Hahahaha.

X Marcel

Helen

Ik vind het nog een behoorlijke lap tekst, zo voor op de vroege ochtend. Wel erg vermakelijk! Mijn collega's beginnen weer te twijfelen aan mijn geestelijke welzijn aangezien ik hier in zit te lachen achter mijn computer...

En dames, doe nou niet alsof jullie niet heel hard hebben meegezongen met die verrekte Belg, Guus is onze held!

Geniet ervan, dikke kus!

Bianca

Hey Ladies! goed bezig met jullie updates! heel veel plezier in Australië!
x

Deb

Klinkt allemaal weer goed ;-)

Have fun in Australie. Komt er dan weer een turkenbusje????

XX

Cinn

Ladies,

Ik dacht al dat jullie ver van de bewoonde wereld waren want ik heb toch echt met spanning gewacht op een update, en deze is echt wel verre van kort;). Ik zit hier in tegenstelling tot sjekkie in m'n eentje tegen een compu scherm te lachen, ze zouden me moeten zien zitten! Ik zie jullie al in de turkenbus zitten geheel gesluierd!!!!! haha. Je moet alles uitproberen in het leven...fijn dat jullie geen ongelukken hebben gemaakt!
Deze eenzame vermomming is hopelijk van korte duur want gisteren m'n eerste soll-gesprek gehad! poefff even vergeten dat soll. meer een >hoe hard kan ik je aan de tand voelen uur van zweten is

Cinn

...........deel 2...........
maar ik ben dol enthousiast dus ik ga meer soll. regelen en oefenen en zweten! Officieel per Mei ontslag bij Sunday's genomen! Woehoe geen saaie dagen meer! Haha claud krijg net je sms, miss you tooooooooooo big time(ps, 1 sms is genoeg hoor, wil je niet op kosten jagen)!!!!! vero mis je discussie momenten, beetje saai zo de weekenden zonder jullie!

Nou dames, ga in australie maar eens op zoek naar wat 'echte' mannen die de buckbiertjes voor jullie regelen zodat je het daar goed kan uitzingen met de financien!
Have fun!
Hele dikke zoen

kim

hey ladies!

wat een grappig verhaal weer echt meide zoals iedereen zeg het is om te giere!! onwijs veel plezier in ozzy geniet meide maar volgens mij hebben jullie daar geen moeite mee!!

dikke kus

T. Els

Pracht verhalen weer uit dat Nieuw Zeeland, heerlijk relaxed voor de 50+ als ik, die je graag was tegengekomen in je Turkenbus! Nog een geluk dat je niet bent opgegeten door de sandflies, die je in een zwerm aanvallen en gek maken van de jeuk!
Ben benieuwd naar de verhalen uit Down Under. Groetjes, T. Els

Shanna

Mooie verhalen om deze suffe week met het geweldige Hollandse klimaat te doorbreken:-)

Zijn we er toch een beetje bij;-)

Op naar het volgende Story-momentje!!!

Kus Sjaan

Frank

He Dames,

Heerlijk stuk weer om te lezen.
Ik had jullie graag in die "turkenbus" willen zien zitten, haha!

Heel veel plezier in Down Under en ben weer benieuwd naar het volgende verhaal.

Gr Frank

pa Jan en ma An

jaja, ik had jullie gewaarschuwd voor die rotondes.
Maar alles goed afgelopen, en dus weer een ervaring rijker.
Ga zo door globetrotters. Veel liefs en XXX (ook van Flex).

Noor

Ha dames,
Goed geregeld allemaal! Nz is weer wat anders zo te lezen.. Maar nu op naar Australie..
Geniet er maar van, het is om jaloers van te worden ;-)
Claudia heb je al een hoop recepten verzameld;-)?
Ben zeer benieuwd..
Groetjes Noor

T Jeannette

Hoi meidjes, Wat een verhaal weer, we hebben er erg om gelachen.Claudia, je had beter eerst eens met ome Ed kunnen oefenen wie het beste links kan rijden!
Veel plezier en de groetjes van oma

Lieke

Nou ladies, ben blij dat jullie het weer overleefd hebben! ben best onder de indruk van maar 2 incidentjes op de weg! had ik er zelf vast veeeel slechter vanaf gebracht. Nooit gedacht trouwens dat die ééncelligen zo nasty zouden zijn. Jullie zijn in ieder geval goed voorbereid op de outback dus! kijk uit voor de kangoeroes, die komen dan ook van rechts neem ik aan?!

kus

Ivette

Leuk weer! schoon fotokus!
tja onze guus is overal he.
enjoy australia!
x ivette

Kathelijne

Haha, wat een verhaal weer. Wacht met smacht weer op het volgende verhaal!

xx Kat

mam H

Wel weer een heel leuk verhaal. Ik wist al dat je niets tegen Turken had en dat je je thuis zou voelen in hun vervoer. Met een beetje aanpassen en inschikken zelfs nog plezier ervan kunt hebben. Zo raak je van alle markten thuis en is het goed voor de integratie.
Let wel op dat linkse gedoe daar. Voor je het weet zit je in de conflicten en aanvaringen net als in de politiek en zie er dan maar weer eens uit te polderen. xx

frank sr

Weer een schitterend verhaal en mooie foto's; gaan de Josti's binnenkort ook muziek maken; die Turkenbus viel op de foto wel mee; overigens bestaat er een kans op een milieu-ramp in N-O Austr.
Veel plezier nog Down Under,
Pap. xx

Fokke

NZ is dus aan te bevelen voor deze 50+er. Dames, geniet ervan. Jullie verhalen blijven boeiend evenals de schrijfstijl. gr Fokke

Remke

Hey ladies, klinkt goed hoor! Het belangrijkste maken jullie in ieder geval wel mee: lol maken! Ga zo door :-) xx

Tamar

Klinkt goed meiden!!!En wat betreft die tomaten. Gewoon niet meer kopen. De meerwaarde van groente wordt altijd erg overschat naar mijn mening. Houd je gewoon bij die biefstukken. Is meteen goed voor het budget!

xx Tamar

jetty pessers

Hallo vero en claud,hier dan eindelijk een reactie van een achter gebleven gebied wat internet betreft.Wel een grote mond maar iets laten horen ho maar.Nu komt er verandering in want we snappen het!!!!!!!.Wat een prachtig reisdocument zijn jullie aan het maken echt fantastisch.Ik ben bere trots op mijn nichtje en haar vriendin en niet alleen mooie beelden maar ook heel geestig verteld.blij dat we in jullie bestand staan want we hadden het niet willen missen.Meiden een super verblijf in australie gewenst en tot weder horen.Dikke kus jan en jetty..