claudenvero.reismee.nl

Australie Ooskust

Ha thuisblijvers,

Alles goed daar? Hier gaat het prima, hoewel we de afgelopen paar dagen wel best veel regen hebben gehad is het nu weer zonnig! Nou, onze reis begon hier natuurlijkin Sydney,super mooie en leuke stadwaar we dan ook een paar dagen hebben rond gehangen. Hoewel wij ons volkomen veilig voelde in ons buurt (Kings Cross) waren ze in het nieuws vaakminderpositief (veel dronkenlappen,moord) er begonzelfs neteen heleserieover Kings Cross en de onderwereldfiguren die daar rondhingen.Prima buurtje dus, maar na een paar dagen hadden het toch wel gezien en gingen we op zoek naar een turkenbus om hier 5 weken naar het noorden naar Cairns te rijden. Nou wat een drama, de turkenbussen waren hier gewoon duur, het enige wat nog in de buurt van onze prijs categorie lag, was een stationwagon uit de jaren '80 (2000 aus$) met een matras als achterbank. Uiteindelijk toch besloten voor een nieuw klein wagentje (Hyundai Getz voor 1500 aus$)te gaan en zelf maar tent enzo te kopen. Een goed begin is natuurlijk het halve werk, dus ja dan maar met gevaar voor eigen leven en dat van anderen recht door Sydney Centrum om op de snelweg te komen (moesten nu niet alleen links rijden maar ook met je andere hand schakelen). Maar nu na 3 weken te hebben rondgereden hebben we de smaak van het links rijden goed te pakken en tackelen we elke weg zonder problemen. Heerlijk kamperen dus, 5 weken lang, wat een feest! Nee ik moet zeggen we zijn nu dus meer dan 3 weken onderwegen het gaat vrij goed eigenlijk, met een tent(bedoeld voor 6 personen) hebben we wel gewoon genoeg ruimte en op de holiday parken zitten gewoon altijd wel volledige keukens en soms hebben we zelfs een tv room, waar we heerlijk op een bank kunnen zitten. We hebben verder vooral genoten van de dieren die ze hier hebben, zoals dolfijnen (op noggeen5 meter afstand), koala's, pinguins (bij ons op het strand), enorme leguanen en kangaroos (bij de tent). Ook hebben we een paarfantastische uitzichten over bergen enzo gezien. Ook mocht het park der parken niet ontbreken, nl. die van wijlen Steve Irwin, ja je weet wel, THE Crocodile Hunter, met z'n uitspraken als Crickey en Wooohooo! Na redelijk afgezet te zijn bij de entree (120 $ = 100 e voor 2 p) konden we iig zeggen dat we er geweest zijn: The Crocoseum. Aangezien 'onze Steve' er niet meer is wordt nu alles op die dochter Bindi gefocust tot aan de merchandise toe (barbie poppen enzo), gewoon bijna zielig voor het meiske. Verder hebben we ook redelijk wat watervallen gezien, waaronder eentje waarbij we tijdens de tocht bloedzuigers hadden opgelopen (Claud 1, Vero 2). Echt een stel ranzige dingen zijn dat zeg, maar goed, gewoon er af trekken en verder niet meer over na denken.

Nu zijn we aangekomen bij the Whitsunday Islands bij het great barrier reef, waar ze dus de witste stranden hebben met het helderste blauwe water waar het dus echt fantastisch moet zijn om te snorkelen, we zijn benieuwd!

X

Claud en Vero

Wist-je-dat:

- Claud ook al 1,5 maand gestopt is met roken. Gelukkig, aangezien de sigaretten hier ook super duur zijn (15 aus$ = 10 e)! Dus voor degenen (Elke ...)die willen stoppen, gewoon een paar maanden naar Australie en je bent er (noodgedwongen waarschijnlijk) zo van af.

- Australiers eigenlijk een beetje op de Engelsen lijken die wij kennen in Europa (zuipers, irritant, lelijk, wit, roodharig) alleen dan wel super vriendelijk en sommigen met nog wel een beetje kleur.

- De Australiers zeggen echt ook voornamelijk, mate, darling, no worries (als geen dank) en korten ook graag alle woorden af: Weddies (wetsuites), Woolies (Woolworths supermarket), Aussies(Australiers),Brekky's (breakfast), Mossies (Mosquitos).

- Ze hier vogels hebben (Kookeburra's) die een herrie maken en klinken als apen, en ons dus elke ochtend wekken rond een uurtje of 6.

- We hier een iets ander ritme hebben, en gemiddeld om een uurtje of 9 slapen (zelfs een keer om 7)en om 6 opstaan. De zonkomt hier ook wel om 6 op en gaat om half 6 al onder.

Deb

Jeetje klinkt weer super. We hadden gisteren op de HC een DOWN-UNDER party. Was weer erg gezellig en we hebben natuurlijk gewonnen. Nog bedankt voor jullie sms! erg lief ;-).

Dikke kus

Remke

Hey meiden, goed bezig, altijd fijn om zo de maandagochtend te beginnen.... jaloers hier achter mn computer! Maar veel plezier nog! kus

Frank

Heerlijk begin van de week zo.
Veel snorkel plezier, het moet daar ontzettend mooi zijn.

Veel plezier en tot het volgende verhaal.

Gr Frank

mam H

Gelukkig dat je weer wat beesten om je heen vindt. Ik denk dat je niet makkelijk zonder kunt. Ik heb nog steeds het gevoel dat dierenarts achteraf nog niet zo'n gekke keuze was geweest als er geen nummerus fixus op had gezeten destijds. Voorzichtig met snorkelen zo is de krokodilman ook toevallig aan zijn einde gekomen. Geniet er verder maar weer wel van. xx mam

Jeannette

Hoi Lady's Wat een mooie avonturen maken jullie weer mee, om jaloers op te worden (behalve op die bloedzuigers, brr).Geniet van de ervaringen en ontmoetingen die jullie opdoen en laat ons meegenieten.groetjes van ons en oma en bedankt voor je kaart

Margootje

Hej Meiden!

Klinkt wederom te gek. Behalve die bloedzuigers dan.. Boe smerig zeg!

Darlings have fun en hopelijk komen jullie nog wat knappe aussies tegen :-) nooit geweten dat die er als Engelse uit zien. Tegenvaller zeg!

Claud super dat je gestopt bent! Volhouden he..

Ik ben benieuwd naar het volgende avontuur!!

Dikke kus XX

Tineke

Hallo Vero en Claud, wat is het vakantieleven toch mooi! En ook nog gezond: veel slapen en niet roken.
Claudia, vakantie is een prima periode om te stoppen met roken: het andere ritme en onbekende mensen. (Twee jaar geleden ben ik op Cuba gestopt.)
Hoe schatten jullie Australië voor ons in? Doen voor Nieuw-Zeeland of daarna?
Blijf voorzichtig rijden, pas op voor enge mannen en dieren en last but not least, BLIJF GENIETEN!!!
gr. Tineke

pa en ma S

oké, weer een prima tijd voor jullie. En jullie weten,, na regen komt zonneschijn. Bloedzuigers zijn niet eng, ze worden in de medische zorg ook gebruikt en zijn afentoe gewoon gezond voor een hoge bloeddruk. Ga zo door met plezier maken en de wereld te ondekken.
Ook de miauwtjes van Flex.

Kathelijne

Klinkt weer goed allemaal!

Lezen jullie je mail ook nog.
Sjouke en ik willen evt nog steeds naar Afrika komen, maar zitten een beetje met de planning.

xx

SJAAN

Ontzettende healthy FREAKS!! Top dat jullie nu allebei van de stinkstaafjes af zijn!! Niet te doen gewoon hahaha, helemaal leuk om jullie verhaal weer te lezen.. zijn we er toch een ietsiepietsie bij ;-)..

Q-day zonder jullie hmmmz enjoy dames!!!

xxx

Renée

Hai meiden,

Wat super allemaal, veel snorkelplezier en lekker genieten.
Hier gaat alles goed.

X

diana

Het is steeds weer een genot om jullie verhalen te lezen...echt super!!!
enne Claudia...als je mij nou de vlgd x meeneemt kan ik ook stoppen met roken haha

xx diana en de rest

Ilse

Hee dames,

Gullie maakt het allemaal weer mee hoor, geweldig ;-)
Top dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ben wel een tikkeltje jaloers! Vandaag gaan we bootje varen op de A'damse grachten..voor ons Bea, vindt ze leuk ;-)

Heb een nieuwe job gevonden in A'dam, erg fijn..maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen aangezien WERKEN wel het laatste is waar jullie aan denken in het mooie Australie!

Geniet van jullie mooie gezonde avontuur dames, dan steek ik hier nog ff een sigaretje op!

Kus vanuit het oranje A'dam!