claudenvero.reismee.nl

Australie Oostkust 2

Hoi iedereen,

Benne we weer! Deze keer watkorter aangezien we mooi weer hebben en daar graag nog even van willen genieten! Afgelopen maand, tijdens onze reis langs de kust hebben we namelijk super veel regen gehad, vanwege een k*t cycloondie hier in februari/maart is gepasseerd en redelijk veel heeft verwoest (dus Tineke, NZ of AU eerst hangt echt af van het seizoen aangezien ze hier dus echt een regenseizoen kennen). Maar goed, na wat regenachtige dagen met een groepje oorlogsveteranen te hebben doorgebracht op de camping, was daar ANZAC-day (25 april)! Joehoe, nationale vrije dag in Australie, en dus een groot feest (lijkt op onze bevrijdingsdag) ook voor ons! Dus naar de kroeg, en na 5 bier: knetter lam, tja dat krijg je van het dure Australie, we kunnen onze ' zuip-spieren' niet instand houden! Echt een feest, vooral de volgende dag, 30 graden en een kater .....(jaja, dan schijnt net die dag de zon wel de hele dag, en hard ook)! Na een snorkel-tour bij de whitsunday islands (great barrier reef) waar het zicht onder water ook nog redelijk bagger was dankzij de cycloon, hebben we wel een van de witste en top 10 stranden ter wereld gezien, fantastisch! Om toch maar het slechte weer te ontvluchten, hadden we op een gegeven moment maar bedacht om gewoon maar het binnenland in te rijden, net zo lang totdat het stopte! En gelukkig maar, want het was een fantastische experience met ranger Joe en Jo in de outback! Heerlijk warm, lekker droog en dor, bosbrandje her ender, ranger Joe bij het kampvuur met gitaar en fantastische liedjes, een groot feest. Aangezien de hele dag op een houtje te gaan zitten bijten ons ook geen goed plan leek, hebben we daar toch ook maar twee tours gedaan: lava tubes (grotten gemaakt door lava) en een edelstenen-jacht! Hoewel de eerste tour wel aardig was, was de tweede super aangezien we super geluk hadden en ook echt een topaz-ader hadden geraakt met onze houwelen. Daar waar de gemiddelde toerist met een paar ' glazen steentjes' naar huis gaat, gingen wij met een paar enorme stenen naar huis. Aangekomen bij de edelsmid die dusdanig onder de indruk was, hebben we een paar enorme diamanten van bijna 1 cm laten maken (min. 4 karaat), joehoe wij weer gelukkig! Na deze ervaring, toch maar besloten om terug te rijden naar de kust(Cairns) aangezien we eigenlijk met onze huurauto de outback niet eens in mochten (althans geen onverharde wegen mochten berijden en dat toch al meerdere keren zonder pardon hadden gedaan). Nu in Cairns voor een paar dagen, waarna we door vliegen naar Bali op de 12/13de mei, en we dus de westkust overslaan aangezien Australie echt te duur is voor ons! Vero heeft ook een enorme behoefte aan luxe voor een paar dagen en is vooral het niks doen zat (zie kampeer-filosofie hieronder)!

Tot snel.

X

Claud en Vero

Wist-je-dat:

- De meeste kinderen hier nog een school-uniform aanmoeten, echt verschrikkelijk, met sokken tot aan de knieen, rokken over de knie en stropdassen voor jongens en meisjes!

- Benzine 15 cent per liter kan schelen per pomp: 100 meter verder en je betaalt $1,22 ipv $1,37 per liter.

- Je hier een liquorstore-drive thru hebt, waar je dus drank moet halen, aangezien je hier geen alcohol kunt krijgen in de supermarkt!

- Als we ooit onvindbaar zijn, je beter ook kunt zoeken naar Claudia Senneling en Veronica Bessers.

- Vero een kampeer filosofie heeft die als volgt gaat: Ik kampeer alleen als ik geen geld heb, en dus vrij weinig kan doen dan aangezien ik niet voor niets kampeer, waardoor het kamperen me tegen gaat staan na een tijdje, en ik kamperen dus nooit echt leuk ga vinden want als ik wel geld zou hebben, ik nooit zou gaan kamperen!

Deb

Veel plezier in Bali. Geniet van de koopjes en de luxe ;-)

xxx

S

Snap ik kamperen is net als pils, gewoon kut! Je kunt beter bier drinken in een villa. Veel pelzier in bali!

sanne

Hallootjes!

Klinkt weer top allemaal. Een schrale troost. Ook wij hebben regen, regen, regen en nog eens regen! Waar blijft de zon??
Veel plezier op Bali.

kuss

pa en ma S

weer een leuk verhaal, werkt goed op onze lachspieren.
Wij uiteraard blij dat jullie het goed maken. Op bali vind Vero wel wat lux en rust. En Caudia,, ik zal proberen contact met Madee te krijgen... Nog veeel plezier. XXX + miauwwww

cinn

Zozo aussies wat een golddiggers zijn jullie toch!!
Helemaal blink blink!
Nou have fun in bali en ga maar eens lekker genieten
van relatief goedkope luxe in azie!
Woehoe met lekker veel zon die we hier ook
missen.
Dikke zoen

Jeannette

Hello Lady's
Wat een fijne tijd hebben jullie, we zijn hartstikke jaloers. Geniet nog maar van al het moois en straks de luxe in Bali. Groetjes van ome Ed en mij en natuurlijk van oma( alles is nog oke)

kim

hey dames!

altijd een plezier om jullie leuke verhalen te leze!! niet verkeerd je eige diamanten te vinden en te laten bewerke zit misschien wel een leuk handeltje in...

veel plezier in bali ik had bijna een ticket gekocht, vrienden uit de swiss zitten er ook, maar moet jammer genoeg weer in 2 weke aan die arbeit..

geniet er van en SURFS UP!! misschien zelfs een duikje in het mooie indo underwater world!!

dik kuske

Midget

Geniet ze op Bali! Hoop dat jullie er genoeg luxe kunnen vinden :-)

Enne wij willen ook zon want het weer SUCKS hier at the moment...

Kus X

Hein

Weer een topverhaal dames.
Jullie kunnen het leuk verwoorden, heelijk om te lezen.
Nou, ik hoop dan maar dat je niet te veel meer hoeft te k(r)amperen.

Greetzzz

Bonnie

Leuk verhaal weer... whahahaha!!!
Veel plezier en geniet geniet geniet...

Dikke kus

Bianca

He Meiden! Heel veel plezier op Bali, geniet van de luxe en van het heerlijke weer. Hier regent het en dat blijft het voorlopig doen...

x

Fokke

Hoi dametjes, ik ben geheel voorstander van die schooluniformen: discipline en desnoods de zweep erover. En Vero, dat je een luxe dier was is natuurlijk niet nieuw. En nu een beetje serieuzer: ik vind dat jullie een fantastische reis maken en heel veel meemaken. Hier in Nederland (Belgie) lijkt het een verlate winter; kortom nat en koud. Als kleine blijk van dank voor jullie leuke verhalen hebben wij wat fotoruimte voor jullie gekocht. groet, Fokke

Thomas

Hey dames,

leuk jullie berichtje te lezen op mijn site, Ik heb niet alle verhalen gelezen maar wat ik gelezen heb klinkt erg goed. Ik ben nog 3 weken in het koude Alaska waarna ik de 10de juni in Maleisie aan kom, dus moeten zeker even afspreken daar.

groetjes en veel plezier in indonesie

Thom